دل نوشته های یک ژورنالیست

9 دی اوج تجلی وفاداری مردم به ولایت فقیه

دوشنبه, ۸ دی ۱۳۹۳، ۱۰:۱۹ ب.ظ

چندسال است که از فتنه ی 88 و همچنین حوادث روز عاشورا و حماسه ی جاویدان و به یاد ماندنی 9 دی می گذرد . اما این خاطرات آنقدر در نزد ملت ایران تلخ و شیرین بود که این وقایع و اتفاقات را در ذهن ماندگار کرد . اما مهمترین اتفاقی که رخ داد، حماسه ی 9 دی بود .

وبلاگ دل نویس نوشت، در حادثه ی عاشورای 88 ، دشمن به محرم و عاشورا حمله کرد و با هتک حرمت مقدسات قصد داشت که مساله ی عاشورا و محرم را زیر سوال ببرد و همچنین با حمله کردن به اصل ولایت فقیه – ولایت فقیهی که در نزد ما بعنوان نیابت عام ولی عصر (عج) است – زیر سوال ببرد که به یک نحوی تمامیت اعتقادات و مذهب و مقاومت ما راخدشه دار کند . اما پاسخ ملت ایران چگونه بود ؟

اما به راستی صحبت از حماسه نهم دی کاری دشوار است . در این روز راهپیمایان بسیار پرشور وشعور به خیابان ها آمدند و تجلی وحدت مردم با ولایت را به رخ جهانیان کشیدند. چهارشنبه 9 دی ماه 88 روزی بود که در آن مردم با بصیرت تام مولای خویش را تنها نگذاشتند و برای محکومیت حرمت شکنان عاشورا بی دریغ همگی به پاخاستند و مردم در بزنگاه خطر وارد عرصه شدند و تومار فتنه و فتنه گران را در هم پیچیدند.

9 دی یادآور دفاع مردم از اهل بیت و دستاوردهای رهبری و انقلاب است. در این روز بود که ملت ولایت مدار و همیشه درصحنه ایران اسلامی برائت خود را از سران فتنه اعلام و با مقام معظم رهبری بیعت دوباره بستند.

9 دی ماه، تجلی دفاع و پشتیبانی همه جانبه ملت ایران از ارزش های اسلامی و مردم سالاری دینی و جلوه های زیبایی از بصیرت و ولایتمداری بود که یکپارچگی و ایستادگی مردم در حفظ آرمان های الهی انقلاب را متجلی ساخت.

این تجلی پیشتر نیز در عرصه دفاع مقدس و عرصه های فرهنگ و اقتصاد به ظهور رسیده بود و در 9 دی بار دیگر در ابعاد سیاسی، اجتماعی متجلی گشت و مردم صبور، مقاوم و هوشیار ایران اسلامی با تمام وجود به نظام اسلامی از عمق جان معتقدند و لحظه ای در دفاع، حمایت و حراست از آن کوتاهی نخواهند کرد.

انقلاب اسلامی ثمره خون شهیدان، این محبوب ترین بندگان خداست، 9 دی نشان داد که حضور حماسی ملت مقطعی و لحظه ای نیست بلکه امری مداوم و برخاسته از عمق اعتقاد ملت است.

یوم ‌الله 9 دی‌ماه در سال 88 روزی ماندگار در صفحات تاریخ زرین انقلاب اسلامی است، بدون شک این روز بزرگ یک نقطه‌ عطفی است که عظمت ملت ایران را بیش از پیش در نگاه جهانیان برجسته‌تر می‌‌کند.

9دی‌ماه یاد و خاطره تجلی حضور مردم و جلوه اراده آهنین و پولادین آن‌ها را در مقام نابودی و از بین‌بردن نقشه‌های مخالفان را که ثمره‌اش یأس و نا امیدی دشمنان داخلی و خارجی بود، نمایان کرد.

حماسه 9 دی‌ماه پاسخی محکم و شجاعانه به یک حرکت برنامه‌ریزی شده دشمن بود که علیه نظام اتفاق افتاد و هم‌اکنون ما وظیفه سنگینی را در حفظ و استمرار این حرکت ارزشمند داریم.

حماسه 9 دی‌ماه در حالی خلق شد که هیچکس از قبل برای آن برنامه‌ریزی نکرده بود و ایمان و تقوای مردم و ارادت به اهل‌بیت (ع) به نمایش درآمد، حال ما باید خدمتگزاران خوبی برای این مردم حماسه‌آفرین 9 دی‌ماه باشیم که ره‌آورد آن امید، عشق و ایمان به انقلاب و رضایت مردم از نظام دینی باشد، تا هر روز ما تجلی 9 دی‌ماه شود.

نهم دی ماه سال ۸۸ به عنوان برگ زرینی در تاریخ کشور ایران اسلامی، پیام ولایت مداری ملت را به جهانیان فریاد زد و مردم با حضور پرشکوه و یکپارچه در راهپیمایی عظیم نشان دادند که توطئه ها و نقشه های استکبار جهانی نمی تواند حرکت آنها را در ادامه راه شهدا و امام شهیدان لحظه ای کند و یا متوقف کند.

حماسه ۹ دی ماه در عمر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تجلی قدرت الهی در هویت اسلامی و بنیان مردمی انقلاب بود که با الهام از فرهنگ عاشورایی، فتنه گران داخلی و توطئه چینان خارجی را مرعوب ساخت و بین تکلیف گرایان حسینی با منحرفان فریب خورده و دنیاطلبان داخلی و اسلام ستیزان خارجی شاخص شد.

ملتی که در ۹ دی حماسه آفرید همان ملتی است که بارها با مهارت شناخت و بصیرت خود بر دهان استکبار و جبهه باطل و یاوه گویان مشت سنگینی را فرود آورد و دربرخورد با فریب خوردگان پست فتنه در هتک حرمت عزای حسینی و خیمه سید الشهداء علیه السلام، به رغم خواسته و تصور دشمنان همانگونه که نتوانستند در قیام عاشورا به مقصد خود برسند بار دیگر خون بر شمشیر پیروز شد و بصیرت ملت انقلابی و شهید پرور ایران اسلامی با درس از عاشورای حسینی بر همه خواسته های دشمن مهر باطل زده و ضمن افشای چهره واقعی منافقان، بر این باور است که مشعل حماسه حسینی هرگز خاموش شدنی نیست.همچنان که رهبر و مقتدایمان فرمودند: ” این فتنه، صرفا منحصر به حضور عده‌ای افراد در خیابان‌ها نبود، بلکه ناشی از یک بیماری بود که با اقدامات سیاسی و امنیتی قابل دفع شدن نبود، و به یک حضور عظیم مردمی نیاز داشت، که چنین هم شد.

همانگونه که در ابتدای انقلاب، محرم به کمک این مردم آمد و امام خمینی(ره) فرمود خون بر شمشیر پیروز است، در قضایای ۹ دی هم، عاشورا به کمک ملت آمد و حماسه بزرگ و ماندگاری را خلق کرد.

۹ دی ۸۸، حادثه کوچکی نیست بلکه آن حرکت عظیم و ماندگار مردمی، شبیه حرکت بزرگ ملت در روزهای اول انقلاب است و باید تلاش شود در سالگرد این حماسه، حرف اصلی ملت ایران، یعنی حرکت در سایه دین و تحقق وعده های الهی تبیین شود.

روز نهم دی در تاریخ ماند. این جمله رهبر انقلاب اسلامی است. ایشان فتنه 88 را حاصل برنامه ریزی چندین ساله ی دشمنان و در ادامه ی قضایایی چون فتنه ی سال 78 تحلیل کردند و راه حل علاج آن را حرکت عظیم مردمی همانند آنچه در 9 دی سال 88 اتفاق افتاد، می دانند. از نگاه رهبر انقلاب روح دیانت حاکم بر دلهای مردم و توجه به فرهنگ عاشورا از خصوصیات مشترک حماسه ی 9 دی و حوادث دوران پیروزی انقلاب اسلامی است.ایشان 9 دی را عامل در هم پیچیده شدن بساط فتنه و فتنه گران و حادثه ای ماندنی در تاریخ معرفی می کنند.

حماسه 9 دی انقلاب اسلامی را در برابر همه فتنه‌ها بیمه کرد، این حماسه بزرگ همیشه جاودان است و هیچ‌گاه از یاد و ذهن مردم ایران اسلامی پاک نمی‌شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۰/۰۸
بردیا گودرزی

نظرات  (۱)

۱۰ دی ۹۳ ، ۰۱:۰۳ محسن رضائی اصل
سلام
داداش لینک شدی!
به من هم سر بزن با مطلب 
9دی،خروش ملت!
با سه تا تصویر اختصاصی از روز 9 دی! به روزم
؛)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی